Tuesday 22 January 2013

I'm Backkk..

Assalamualaikum wbt..


Lama dah blog ni bersarang n xde spe pn nk update..ye lh sape plak nk tlg update kn..hehe..eh, rupanya blogger ni msih hidup lhh..igtkn dh mati daa..hihi..
Hr ni nk tulis ape ye..msih xde tujuan..;-)


...MAULIDUR RASUL... 


  Tiba2 teringat ttg ni..apa perasaan kita bila dengar perkataan ni?? rindu nabi atau biasa2 sje? Serius sy ckp, sy sangat2222 syg pd Nabi Muhammad SAW..from deep of my heart..tp nabi sygkn kita semua lebih drpd itu..ingin skali aku bertemu dengannya..first time jejak kaki ke Madinah n terlihat kubah berbumbung hijau, Subhanallah, hatiku sangattt sayu..aku rindu untuk tatap wjahnya n bgth baginda,
"Ya Rasulullah, maafkanku sbb xdpt jd ummat yg terbaik..doakn ku ye.."


Firman Allah S.W.T. dalam Surah al-Ahzab, ayat 21, Allah SWT sendiri telah mengiktiraf peribadi junjungan besar nabi kita, Nabi Muhammad SAW. Firman Allah yang berbunyi :


 لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا (٢١)


Maksudnya :
21. Demi sesungguhnya, adalah bagi kamu pada diri Rasulullah itu contoh ikutan yang baik, Iaitu bagi orang yang sentiasa mengharapkan (keredaan) Allah dan (balasan baik) hari akhirat, serta ia pula menyebut dan mengingati Allah banyak-banyak (dalam masa susah dan senang).


So, apa tunggu lagiiii..jom laa kita kenal Rasul kita..mulai hari ni, praktik satu sunnah je dulu..contohnya nabi basuh tangan sebelum makan..itu sunnah okayy..kita buat hr2 tp xth tu sunnah..kita buat sebab dh biase..xdpt ape lh..lps ni tiap kali bsuh tgn, igt Rasulullah..nabi ku selalu basuh tgan sebelum makan..n aku buat sbb aku syg kn nabi..;-) 


Istiqamah dan lakukan penambah baikan dr semasa ke semasa ye..chaiyok222!!!



Ya Rasulullah, aku sayang kamu! Aku mohon kepada-Mu Ya Allah agr dipertemukan aku dengan baginda..


LET'S FOLLOW SUNNAH!!!
Inn Shaa Allah....




No comments:

Post a Comment